Monday, September 15, 2008

Title 4

JAKARTA 15 Sept. – Seramai 23 orang fakir miskin mati, manakala lapan yang lain berada dalam keadaan kritikal akibat sesak nafas kerana terhimpit semasa berasak-asak untuk mendapatkan wang zakat daripada seorang ahli peniagaan di Purworejo, Pasuruan, Jawa Timur, 800 kilometer ke timur Jakarta.

heh..kerana RM16, dierorang sanggup mati?bertuahnya aku dilahirkan dibumi Malaysia nie...padahal RM16 tuh byk mana jer...nie nak bagitau,apa yg aku guna tuk habiskan RM16.

1) Dunhill 14' RM6.50

2) Isi minyak motor RM 10.00

eh...mana cukup tuk aku makan?

fakir miskin berebut sampai mati tuk RM16...aku plak habiskan RM6.50 tuk mati?

yang benar,
aku yg mula insaf.

4 comments:

Wawa_Nadwa said...

haaa.
bgus la tu kalau mula dh insap.

=)

Azmil B. Mohd Aris said...

macama mana wawa habiskan RM16?
sanggup mati tuk dapat RM16 tak?

Syafiq Samuji said...

RM 16
Equivalence to

16 roti canai atau
10 gelas teh ais atau
16 lagu karaoke jamban atau
topup RM10 + satu majalah kreko..

haha..

teratai said...

azmil..nape cepat sgt beli tiket masuk umah sendri???