Monday, September 29, 2008

Title 13

yea...yea...
esok raya!!!

tapikan makin kita dewasa...makin kurang raya beraya,yerla nak minta duit raya dah malu,nak main bunga api rasa dah tak sesuai,nak beli baju raya dah leh pikir yg duit tuh susah nak dapat,yg seoronok time raya bila dapat berhimpun adik beradik,n sedara mara...tapi klu dah macam aku nie,3 beradik...2 dah kahwin...so setiap kali beraya salah sorang adik beradik aku mesti miss beraya umah mertua masing2...aku nak layan budak2 datang rumah,payah la...sbb aku takde duit nak bg duit raya...setakat aku teman dierorang makan jerla...so klu ader sepuluh kali budak datang beraya...sepuluh kali ghak la aku makan..hahaha...n setiap kali raya kedua...aku mmg byk habiskan masa dier atas mangkuk jamban...masakan raya semua pedas2...

bila raya,bagi laki mesti sinonim ngan baju melayu,tapi aku nie pakai baju melayu...8 jam dalam setahun...4 jam raya pertama puasa...n 4 jam raya haji...huhu,aku mesti raya tak selesanya,tahun nie aku beli baju melayu johor,alla yg takde kolar tuh...lagipun satu jer butang...hope bertahan la lama skit...mak kata..tahun nie last dier belikan aku baju raya...dier kata tahun depan aku dah kerja,kena beli sendiri...klu aku sambunk blaja?mak kata klu blaja lagi..mak blanja lagi...mak kata mak blanja,tapi aku tahu...duit abah...nape kan?kita malu nak minta apa2 dari abah?

3 comments:

Anonymous said...

Kenapa malu nak mintak dari abah?? hehe..sebabnya..kiter tahu yg duit abah dh bagi kat mak. Kl mintak kat abah, abh akan cakap, nnt abah suh mak bank in kan :)

Azmil B. Mohd Aris said...

hmm...klau kita minta kat mak pun,mak akan cakap "minta kat abah"...sebenarnyer,macam abah pilihan terakhir kita,klu betul2 kita bersungguh,kita akan minta kat abah...

n a r d indie winkie said...

sebab kamu anak emak. so malu mntk abah. hehe..