Sunday, September 14, 2008

Title 2

Owhh...baru aku tahu apa jadi,bila aku dah publish...
tapi byk benda yg aku tak tahu lagi...

"buah cempedak diluar pagar,
amik galah tolong jolokkan,
saya budak baru belajar,
kalau salah tolong tunjukkan."

Dah 14 hari berpuasa,tak sabar nak buka puasa kat rumah...
aku masih ingat masa aku darjah satu...
hari terakhir puasa sebelum raya,masa tuh aku dah mmg tak buat perkara yg boleh membatalkan puasa,tak sama ngan hari-hari sebelum tuh mmg aku tak puasa...tapi,
pada jam 6.30, aku ghi meja makan,nak tgk mak masak apa...maklumlah...hari pertama puasa,
aku buka tudung salji...jeng-jeng,tumis sayur campur (ada bunga kobis,lobak merah)...
aku tak lapar pun...lepas jer usah line clear...aku ketis bunga kobis,pastu aku ghi bilik air basuh mulut...aku diamkan jer...
masa berbuka abah cakap..."harinie hari pertama azmil berpuasa"
aku masa tuh senyum2...tapi sampai sekarang,aku rasa bersalah...sebb bila time raya...
orang tanya kat parent aku.."azmil puasa ke?"...jawapan parent aku "dapatlah sehari"

No comments: