Monday, September 15, 2008

Title 3

Haus...biasalah tuh,barulah terasa berpuasa...klu nak dibanding ngan puasa tapi tido jer...
tapi kat sini aku nak story skit la...pasal pakcik makcik aku yg menjual dibulan ramadhan nie? tak rasa bersalah ker?kelmarin dah kena tangkap...rini buka balik...sempat insaf sehari jer...
makcik dan pakcik yg menjual kat kedai seberang jalan pusat pengajian kejuruteraan bahan taman muhibbah,tak malu ker?tapi kan klu nak marah pakcik dan makcik aku tuh jer tak elok la..

Kita: kenapa pakcik dan makcik berniaga di bulan puasa?
makcik dan pakcik: makcik tak jual pun kat depa,depa yang datang nak beli...makcik dan pakcik niat nak jual kat ah seng ngan linggam jer...

so betul ghak...makcik tuh tak cakap pun jual tuk islam...yerla,ini malaysia...berbilang bangsa dan pelbagai anutan dan kepercayaan...then kita nak salahkan siapa?pembeli?klu kita tanya pembeli?

Kita: kenapa membeli makananan time tgh2 hari nie encik?
pembeli: ko nampak aku makan?aku beli tuk anak bini aku yg tak puasa...

ntah lah...mcm2 alasan boleh dierorang buat...kita pun tak tahu apa dierorang terdesak sgt
tapi yg kita nie berpuasa...ngumpat org tak puasa plak...ish2

aku ingt nak upload gambar makcik dan pakcik aku tuh...serta pembeli2 yg setia dibulan ramadhan,cuma sekarang nie...aku berada didalam makmal komputer.mungkin next time aku uploadkan...atau klu ko dah kepingin sgt nak tgk video n gambar pakcik makcik aku tuh...skype la aku...

No comments: