Monday, December 29, 2008

Tajuk 5

ish...
diana danielle kena plkn...but dilepaskan ngan alasan ader kontrak??? BAPAK KO! tak adil sgt aku rasa...aku masih ingt..masa 1st batch dulu,ader seoarng ibu muda,kena ghi PLKN ghak...sedangkan masa tuh dier dlm pantang klu tak silap,so dibenarkan postpone...HA!bapak ko nak suh bini org ghi..bistuh..saper nak layan suami dier..?anak dier siapa nak jaga?nak marah dia kahwin awal..?bistuh tak kahwin,terkeluar anak luar nikah..?siyes aku tak puas hati ngan sistem PLKN...yang aku rasa tak adil...klu tak silap ader penyanyi irama malaysia pun kena 1st batch,lupa nama penyanyi nie,dier dah kahwin dah pun...org johor...aku dgr criter budak yg sama kem ngan dier.."dier ngade2,byk aktiviti tak join..n penah kantoi video lucah..."kesahihan dier aku tak tau...klu tak betull..aku panjangkan dosa org yg buat fitnah nie..

yang keduanya....wartawan cak,dari harian metro...aku rasa dier nie bodoh2 kambing kot..?

CAK: Budak baca doa majlis nikah Mawi

Rap
CAK tak mahu bercakap daripada segi hukum kerana CAK bukan insan yang arif sangat dalam bab hukum hakam agama ini. Cuma CAK hendak sentuh sikit mengenai budak kecil yang dijemput membaca doa pada majlis pernikahan Mawi yang berlangsung di Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru, 20, Disember lalu.

Kenapa mesti budak kecil itu yang baca doa pada majlis pernikahan seperti itu. Yang CAK tahu, nikah kahwin adalah perkara paling penting dalam hidup setiap manusia yang bakal melalui kehidupan baru.

Jadi seboleh-bolehnya segala upacara berkaitan perkahwinan bermula daripada merisik, menghantar tanda, bertunang dan menikah molek benar diuruskan ibu bapa dan mereka yang lebih arif mengenainya. Mereka lebih tahu apa yang baik dan tidak baik untuk kita yang masih muda ini.

Oleh itu CAK rasa janggal sangat apabila budak kecil diminta memulakan majlis pernikahan pengantin popular itu. Memanglah nampak ‘cute’ budak kecil baca doa, apatah lagi doa panjang yang biasanya dihafal tok imam dan mereka yang lebih dewasa. Namun tengoklah pula majlis apa. Kalau majlis hari jadi atau pelancaran drama, CAK rasa sesuai.

Ini apabila ia membabitkan majlis penting seperti pernikahan, CAK rasa tak sesuai langsung. Kalau tak salah CAK, budak kecil itu antara ikon Astro Oasis. CAK faham mungkin Oasis yang menyiarkan acara pernikahan itu secara langsung di salurannya ingin mempromosi produknya.

pelik giler aku ader org mcm nie..?apapun tanya la bijak pandai dulu...n editor harian metro?tido?bijak pandai yg jawab soalan kat "soal jawab agama" tak boleh nak ditanya dulu keR?

tak ubah mcam keldai gelakkan kuda ...huh? peribahasa baru ker?

1 comment:

HN said...

ANDA JUST MASUK WEBSITE NI THEN REGISTER SECARA PERCUMA. AND AMBK Survey...mudah kn...ag byk survey yg jwb...ag byk duit dpt..ckup RM50 anda akn dpt cek...dan antar kat rmah anda....apa tggu ag...x rugi pn kalu masuk..pergi kat webstie bwh ini skrg !!
http://youthsays.com/go/2G7