Saturday, December 6, 2008

Tajuk 4

huhu...
1st time aku post blog time ptg,bosan kot tunggu anak daniel tak sampai2 lagi...aku nak share satu benda,korang tahu tak secara psikologi...mood dan perwatakan anda dlm sehari tuh berganung kepada beberapa sebab seperti tekanan,cuaca..dan lain2.
salah satu cara nak tahu mood anda pada suatu hari adalah melalui jenis kentut. walaubagaimanapun erkara ini masih lagi dlm kajian para pengkaji n psikatari.

kentut pertama anda selepas anda bangun tdo,melambangkan mood anda selepas anda berjaga dari tdo.

jika kentut anda secara bunyi dan berbau - anda akan berkata jujur pada hari itu tanpa berselindung, walaupun org mengatakan anda bersalah tapi anda mampu menafikan anda betul kerana hujah2 anda adalah padat dan berjaya.mood anda biasanya ceria.

jika anda kentut secara bunyi dan tidak berbau - mood ini sama seperti tin kosong,anda hanya bercakap tanpa sebarang isi ,tidak kisah apa saja topik,anda mampu berdebat tetapi dgn isi2 yg boleh diragui.anda berada dlm mood yg membosankan.

jika anda kentut secara bau dan tidak berbunyi - banyak benda yg bakal berlaku akan dirahsiakan kepada org lain,anda tidak ceria,muram.anda bersifat pendiam.anda biasanya berada dlm keadaan marah...byk yg anda pendamkan dan tidak tahu kemana ingin diarahkan.awas,apabila anda berada dlm komuniti yg besar,anda akan menjadi tali barut,pergaduhan..ini kerana bau kentut anda adalah teka teki dlm satu komuniti,tetapi apabila anda dlm komuniti yg kecil seperti bedua...segala rahsia anda akan diketahui pasangan anda.

jika kentut anda tidak berbunyi dan tidak berbau - anda dlm keadaan bahaya...kerana anda sendiri tidak pasti adalah anda kentut atau tidak. anda sentiasa dlm keadaan berhati2.bagi pendapat peribadi saya...anda tidak kentut cuma perasaan anda.

adakalanya kita dapat mengawal kentut kita dgn cara pernafasan...ini adalah cara yg dilakukan untuk mengubah mood kita...seperti apabila kita sedang berdating,mengikut mood kita pada hari itu,kita ceria...suka berbual,berkongsi suka dan duka dengan perlbagai org...tetapi apabila kita dating,kita malu untuk kentut secara bunyi dan bau...jadi kita akan tahan kentut kita,adakalanya berhasil apabila segala gas disedut balik kedalam untuk menghasilkan proses yg deberinama pemadatan padat.mungkin usaha kita gagal...kita akan menghasilkan sedikit bau yg kurang menyenangkan...ini adalah sifat romantik yg ingin ditunjukkan oleh kita kepada pasangan...hanya beristeraksi berdua tanpa diketahui oleh org lain,walaupun anda cuba rahsiakan masalah anda...tetapi pasangan anda tetap memahami anda...

artikel diatas masih tidak lengkap,sebarang pertayaan atau penambahbaikkan...sila berikan komen bernas anda

1 comment:

Raihan Murni Sidek said...

haha..seriusla azmil..mne ko dpt artikel kentut ni woii? aku pecah perut ni gelak..aku sure ko kategori yg 1st..kentut bunyi + berbau..eh!ni btul2ke or lawak jek?aku xpuas hatila..