Saturday, November 22, 2008

tajuk 1

salam...

sbbkan aku dah lama tak wat blog,jadi aku lupa sampai title mana...
so aku buat la balik...ngan nafas baru..."Tajuk"

7.20 pagi-ahad (23/11/08)...
aku masih di wang ulu,walaupau sebahagian besar pelajar2 ipta tgh bercuti,bukan aku merajuk ngan family taknak balik umah...tapi aku ader kerja,fyp...exam dah habes!!!lega,nak tahu aku aku senyum betul or palsu selama exam nie,tunggu la result...sbb ader org kata,aku psiko ngan senyum2...mungkin luar senyum,tapi hati nangis siapa nampak?siapa dengar?

ha,terlanjur ngan criter pasal exam nie...nak share la,kereneh time2 exam...anak kerak,dalam bahasa lain toyol...kenapa perlu toyol nak jawab exam...klu tak tahu,tak payah la jawab...

tersebut la kisah...ketika aku ditahun 1,paper ICT...klu laki aku tak kisah sgt,tapi ini perempuan melayu bertudung...klu tak silap kos pembuatan,boleh plak dia selit bapak toyol(biasa toyol halus,ini dah beso surat kabo) celah2 kertas soalan,mungkin sbb tak mandi pagi tuh,so malang menimpa si gadis,apabila secara spontan pengawas melakukan spotcheck...maka kantoi,tempat duk dier selang satu row ngan aku..so aku nampak la bapak2 toyol jatuh ke lantai apabila pengawas mengipas2kan kertas soalan si gadis...dengan itu,kad matriks dan kertas jawapan n soalan si gadis diambil....sedangkan masa peperiksaan tinggal lebih dari satu jam lagi...tapi aku pelik...dier tabah...

n masa aku tahun 3...ader sorang budak pomp nie...kantoi ghak...parah ghak dier...sebelum nie dier dean list...so bila org dah tahu dier kantoi toyol...orang start panggil dekan toyol...n sekarang dier dah ilang tanpa kabar berita,dgr cerita ader konflik cinta dan keluarga...haha...mcm hisdustan..tapi cara dier hebat...aku respect...masa 1st paper,dier minta buku jawapan banyak2,n lepas tuh,dier seludup keluar...so bila kat rumah,dier tulis semua mentera2, n then bila next paper...dier buat tengin(bodoh/selamber) bawak buku jawapan masuk..tindakan yg dikenakan,aku tak berapa pasti...

klu trend budak laki...toyol2 akan disimpan didalam jamban,tapi ader ghak kawan aku yg ditangkap...n sekarang pak guard kerja lebih...ngan jaga jamban2...klu mak guard aku tak sure la ader ke tak....

n untuk pengetahuan kawan2 aku dari unimap...pelajar unimap pertama yg kantoi toyol n dihadap ke lembaga pengarah adalah...abg K,tapi abg K kata kat aku...takde apa2 pun...buat gertak jer...

n exam yg lepas,kawalan toyol makin ketat dilakukan...n satu rahsia toyol yg aku rasa agak berjaya...dilakukan oleh kawan aku yg penah hilang hanset...iaitu dengan menulis segala mentara di bahagian peha...tulis ngan pen...nanti nak padam ngan liquid ker?hahaha...

bagi aku...biar kantoi toyol...dari kantoi buat video lucah...alla byk mana sgt toyol nak membantu?nak tgk toyol pun dah takut2...lagipun mereka yg terdesak jer akan buat toyol..klu macam aku,standard tulis kat blakang calculator jer...tapi tak pernah plak dtg kan hasil,sbb kechik sgt...so aku suggest bawak calculator besar2 skit...

aku rasa patut ader sesetengah bidang yg perlu diberi kelonggoran...kira buat macam cara open book,tapi masa disingkatkan...so pada yg tak study,maybe tak sempat siap...sbb terkial2 nak cari jawapan...bagi yg study..sempat siap,sbb dierorng tahu kat mana jawapan tuh...lagipun takat engineer nie,nak ghak refer2 buku bila kerja...lain la klu doktor,takkan ngah rawat pesakit nak buka2 buku...

hmmm...dah ngantuk,tido dulu...sambunk nanti

soalan yg aku muskyil...
Ibu negara brazil apa?

3 comments:

alida said...

haha..smua watak dlm tu aku rasa aku knl..kecuali abg K..sape abg K nih??

Azmil B. Mohd Aris said...

hahaha...
hebatnyer ko...
aku pun tak kenal....
abg K...anak tan sri M

Unknown said...

kelakar toi
unimap main toyol ka
adoyaii
hehe